zondag 11 maart 2012

Soldeermal voor bovenleidingsmasten.




Vandaag heb ik een soldeermal gemaakt om het solderen van de bovenleidingsmasten makkelijker te maken.



Om de mast geheel vlak te krijgen heb ik op diverse plaatsen vulblokjes geplaatst.
Ik heb gebruik gemaakt van messing profiel van 1mm dik met daarop een draad van 0,5 mm.

 

Wanneer de uithouder aan de ene kant gesoldeerd is kan de mast simpelweg omgedraaid worden  om de andere uithouder te solderen wanneer hij bestemd is voor dubbel spoor.

 

De uithouder van T1x1 profiel heb ik 42 mm lang gehouden.
De bovenste bocht heb ik om een ronde tang gebogen,de onderste knik heb ik van tevoren ingevijld om breken te voorkomen.

 

In een volgende post maak ik een mast met een contra-uithouder voor de rijdraad.

Fijne week...................





Geen opmerkingen:

Een reactie posten